Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

söndag 13 mars 2011

Sega chocolate chip cookies

Det finns många olika varianter på chocolate chip cookies, men det här är mitt absoluta favoritrecept. Jag har hittat på det själv utifrån ett recept på sega havrekakor. Jag älskar kombinationen av salta jordnötter, russin och choklad och kan äta hur mycket som helst av de här kakorna!

Sega chocolate chip cookies
200 g smör
1 dl socker
1 dl farinsocker
3 dl vetemjöl
3 dl havregryn
1 tsk bikarbonat
1 dl solrosfrön
1 dl russin
1 dl hackade jordnötter
1 dl hela jordnötter
100 g hackad choklad

1. Rör ihop rumsvarmt smör, socker och farinsocker.
2. Blanda vetemjöl och bikarbonat och rör ner det i smeten tillsammans med havregrynen.
3. Blanda i resten av ingredienserna och rör ihop till en tjock smet. 
4. Forma smeten till bollar och lägg ut på en plåt med bakplåtspapper. Platta till dem något och grädda i 175 grader 8-10 minuter.

1 kommentar:

  1. Nu har jag provat dessa men de blev inte lika fina som dina! Du får smaka imorgon =)

    SvaraRadera